Szóval.... mit jelent nekem a "varázscerka"....?
Egy érzés. Az az érzés, amely alkotás közben magával ragad.
Egy varázslat, ahol tér és idő nincs többé.... egy nyugalmi állapot, ahol csak az alkotás él.
Ahol minden lehetséges, és könnyűnek látszik....
Egy érzés. Az az érzés, amely alkotás közben magával ragad.
Egy varázslat, ahol tér és idő nincs többé.... egy nyugalmi állapot, ahol csak az alkotás él.
Ahol minden lehetséges, és könnyűnek látszik....
Ez a legjobb állapot, egy ideális körülmény, amit az agyunk jobbik féltekének köszönhetünk.
Nincs elemzés, és agyalás, csak a lendület, és a megérzések. A biztonság és a bizonyosság, a "határtalan tudás" és probléma megoldás képessége....
Összeolvadás önmagunkkal.
Gondolkodásunk kettős természetű. Az ismeri ezt, aki már alkotott valamit, és jól belefeledkezett.
Találtam is egy írást, Henri Matisse művészeti írásaiból:
Nincs elemzés, és agyalás, csak a lendület, és a megérzések. A biztonság és a bizonyosság, a "határtalan tudás" és probléma megoldás képessége....
Összeolvadás önmagunkkal.
Gondolkodásunk kettős természetű. Az ismeri ezt, aki már alkotott valamit, és jól belefeledkezett.
Találtam is egy írást, Henri Matisse művészeti írásaiból:
A Francia festő, Henri Matisse egy barátjával, André Marchand-nal beszélgetett, és így magyarázta és írta le azt a folyamatot, melynek során az észlelés a látás egyik módjából átvált a másikba alkotás közben:
" Tudod, hogy az embernek csak egy szeme van, amivel lát, és mindent megjegyez. Ez a szem olyan, mint egy fantasztikus fényképezőgép, ami parányi, borotvaéles képeket készít. Ezen képek birtokában az ember azt mondja magának: ˝most tudom, milyenek is a dolgok valójában˝...és egy pillanatig nyugodt. Aztán lassan egy másik szem jelenik meg, ráfényképezi a maga képét a szem által készített képre, létrehozva egy merőben más látványt.
Emberünk
többé nem lát tisztán, első és második szeme közt kitör a vad harc, míg
végül a második szem győzedelmeskedik, átveszi az uralmat és ez a vége.
Most már a második szem irányítja a helyzetet, egyedül folytatja a
munkát, és létrehozza a saját képét a belső vízió szabályai szerint. Ez
a nagyon különleges szem itt van..." - mutatott Matisse az agyára.
Marchand nem említi, hogy Matisse agyának melyik felére mutatott....
A látásunkon keresztül kapott információkat az agyunk átfordítja attól függően, hogy milyen a gondolkodásmódunk, és a múltbeli tapasztalataink.
Hajlamosak vagyunk azt látni, amit valószínűnek tartunk, vagy látni akarunk. Ez a valószínűsítés azonban NEM tudatos folyamat ám!
A retinára érkező információkat akaratlanul is átfordítja az agyunk.
A rajzolás által kifejlesztett új érzékelés azonban változtat ezen, és létrejön a látás egy új módja.
A rajzolás közben amikor az agy szerkesztői funkciója kikapcsol (vagyis a bal agyféltekénk), képessé válunk egy valószerűbb és teljesebb látásmódra.
A látásunkon keresztül kapott információkat az agyunk átfordítja attól függően, hogy milyen a gondolkodásmódunk, és a múltbeli tapasztalataink.
Hajlamosak vagyunk azt látni, amit valószínűnek tartunk, vagy látni akarunk. Ez a valószínűsítés azonban NEM tudatos folyamat ám!
A retinára érkező információkat akaratlanul is átfordítja az agyunk.
A rajzolás által kifejlesztett új érzékelés azonban változtat ezen, és létrejön a látás egy új módja.
A rajzolás közben amikor az agy szerkesztői funkciója kikapcsol (vagyis a bal agyféltekénk), képessé válunk egy valószerűbb és teljesebb látásmódra.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése